Doorgaan naar inhoud

Algemene voorwaarden

WoonStore en Deelnemers

Wanneer je winkelt bij WoonStore, doe je eigenlijk zaken met ondernemers, groothandelaren, importeurs en winkeliers. Wij noemen ze onze deelnemers. WoonStore zorgt ervoor dat alles in de winkel op rolletjes loopt en dat jij een fijne winkelomgeving hebt. De producten die je in onze winkel vindt zijn van de deelnemers tot je ze afrekent, maar wij zijn altijd jouw aanspreekpunt. Wat er ook gebeurt.

Contact

Voor vragen over de producten kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice is bereikbaar van:

Maandag tm Vrijdag

10.00 17.30 uur

Zaterdag

10.00 17.00 uur

Zondag

12.00 17.00 uur

 

Artikel 1. Toepasselijkheid

Wanneer je iets koopt bij WoonStore, doe je zaken met ons. Daarom willen we graag een aantal zaken met je afspreken. Deze afspraken worden gemaakt tussen jou en WoonStore. Onze deelnemers mogen aanvullende voorwaarden aangeven bij een verkoop, maar als die afspraken tegen de onze ingaan, zijn ze niet geldig. Omdat WoonStore een Nederlands bedrijf is en onze winkel in Nederland gevestigd is, is op deze voorwaarden het Nederlands recht van toepassing.

Artikel 2. Ons assortiment

We werken zowel voor jou als voor onze deelnemers. Omdat ons hele assortiment afhankelijk is van het aanbod van de deelnemers, blijven de producten ook tot het moment van verkoop in hun bezit. De deelnemer bepaalt de prijs, levertijd en voorraad van ieder product in de winkel. Omdat een fout in een klein hoekje zit, rekenen we op je begrip wanneer er overduidelijk foutieve informatie wordt gecommuniceerd over een product. De deelnemers hebben het recht om andere prijzen te hanteren op de webshop dan in de winkel, maar alle prijzen zijn altijd inclusief btw.

Artikel 3. De kassabon

We streven ernaar om een papiervrije winkel te worden, maar natuurlijk kun je gewoon een geprinte kassabon of orderbevestiging bij je aankoop krijgen. Liever nog sturen we je het aankoopbewijs per e-mail toe. Handig, want dan kun je de bon nooit kwijtraken.

Artikel 4. Ruilen of retourneren

Volgens ons passen jij en je aankoop perfect bij elkaar, maar mocht je de match zelf toch niet zo succesvol vinden, dan kun je je aankoop altijd terugbrengen. We hanteren bij retourneren de volgende voorwaarden:

  • Als je niet tevreden bent met een product, of wanneer het toch niet goed past in je interieur, heb je 14 dagen bedenktijd. Zonder lastige vragen natuurlijk. Een product dat je kocht in de winkel, kun je alleen in de winkel retourneren of omruilen, hiervoor heb je na de 14 dagen bedenktijd nog maximaal 14 dagen de tijd. Retourneer je aankoop altijd in de originele verpakking en met een aankoopbewijs. Je mag een ander product uitzoeken in de winkel, krijgt een cadeaubon of het aankoopbedrag terug.
  • Kies je ervoor om het aankoopbedrag terug te krijgen, dan storten we het bedrag terug op de pinpas die je hebt gebruikt om te betalen. Een online aankoop kun je terugbrengen in de winkel, maar mag je ook per post terugsturen. Bij een online aankoop storten we het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug via het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Ook wanneer je het product in de winkel retourneert.
  • Je mag je aankoop binnen 14 dagen uitproberen, bekijken en gebruiken. Mochten er gebruikssporen ontstaan, dan kunnen we een lager bedrag dan het aankoopbedrag retourneren. Maak de verpakking voorzichtig open en gooi ‘m niet weg, die hebben we nodig wanneer je het product terugbrengt.
  • Voor sommige producten maken we een uitzondering op de retourregels: - Op maat gemaakte producten - Lichtbronnen (zoals led-, gloei- en spaarlampen) - Levende planten of (droog-)bloemen - Beddengoed - Kadobonnen - Diensten en services van WoonStore (zoals montage) - Alle producten uit SALE
Artikel 5. Garantie

Natuurlijk krijg je bij ons de garantie waar je wettelijk recht op hebt. Sommige deelnemers geven daarnaast aanvullende garanties of bieden die tegen een meerprijs aan. Deze aanvullende garanties worden altijd op je aankoopbewijs vermeld.

Artikel 6. Transport

We bezorgen je aankoop thuis tot aan de voordeur. Hiervoor kunnen we verschillende transportbedrijven inschakelen. Je aankopen in de webshop worden bij een besteding van 100 euro of meer gratis thuisbezorgd, in de winkel brengen we altijd verzendkosten in rekening. De transportvoorwaarden vind je bij de informatiebalie in de winkel.

Artikel 7. Betalen

Wij accepteren contant, pin en onze eigen cadeaubonnen. Producten die op voorraad zijn, moeten volledig worden afgerekend voordat je ze meeneemt naar huis of laat bezorgen. Ook voor maatwerk geldt dat we geen aanbetalingen aannemen, maar dat we graag het volledige aankoopbedrag ontvangen voordat we de bestelling plaatsen bij onze deelnemer.

Artikel 8. Klachten

Als je een klacht hebt, zoeken we graag zo snel mogelijk naar een oplossing. We nemen je klacht serieus en vragen je contact op te nemen met onze klantenservice. Omschrijf het probleem duidelijk, houd je aankoopbewijs bij de hand en zorg eventueel voor foto’s van het product zodat we je snel kunnen helpen.

Artikel 9. Geschillen

Als we er toch niet samen uit komen, vragen we een onafhankelijke partij om advies. Natuurlijk gaan we er niet van uit dat het zover komt.

Artikel 10. Wijzigingen

Alle wijzigingen met betrekking tot deze voorwaarden vermelden we op onze website woonstore.nl.